دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

امنیت در فضای مجازی

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵ ب.ظ

هفته پیش خبر مهمی در حوزه امنیت درباره تکنولوژی سری سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر شد که بیان می‌کرد این مجموعه می‌تواند از طریق یک راهکار مختص به خود، به اطلاعات کامپیوترهایی که به اینترنت متصل نیستند نیز دسترسی پیدا کند. این خبر از یک نظر بسیار حائز اهمیت است.

تا پیش از این، اصطلاحی در دنیای امنیت رایج بود که عنوان می‌کرد کامپیوتر امن، کامپیوتری است که به شبکه اینترنت متصل نباشد. اما حالا به نظر می‌رسد این تعریف نیز زیر سوال رفته است. من به شخصه درباره حفظ امنیت همیشه به این نکته فکر می‌کنم که علی‌رغم رعایت همه اصول امنیتی درباره کار با کامپیوتر و سایر گجت‌ها، فرضا اگر روزی دستگاهی که با آن کار می‌کنم بنا به هر دلیلی به دست شخص دیگری بیافتد، عملا بخش عمده‌ای از آن محافظه‌کاری‌ها زیر سوال می‌رود. اما چاره چیست؟

 حداقل باید تا جایی که می‌توان جلوی نفوذ دیگران را به اطلاعات شخصی گرفت؛ ولو اینکه در حد انتخاب یک رمز عبور مناسب یا تغییر مداوم آن باشد.

 

پ.ن: این جملات آرش زاد، سردبیر وبلاگینا و فناوری اطلاعات جار، آن‌قدر برایم مهم است که اینجا بدون تغییر و تفصیلی نقل کردم.

ببینید: http://weblogina.com/news/nsa-able-access-offline-computers/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵ ب.ظ
  • محمدحسین خانی

برای این مطلب نظر یا یادداشتی بگذارید  (۰)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">