دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

رای گیری اینترنتی خلیج فارس نیرنگ دشمنان است!

شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۲ ب.ظ

مدت‌ زیادی است که می‌خواستم مطلبی در مورد نظرسنجی‌هایی که در مورد نام خلیج فارس صورت می‌گیرد، بنویسم؛ اما فرصت نمی‌شد. امروز دوست خوبم، سینا احمدی‌نشاط در چرک‌نویسش مطلب کامل و

مفصلی راجع به آن نوشته، این مطلب را با کمی تغییر نگارشی در بخش اول، بازنشر می‌کنم! تا آخر متن را بخوانید و به اطرافینتان هم بگویید.

هشدار . . .برای بار صدم! دو تارنمای ضد ایرانی رأی‌گیری "خلیج‌فارس یا خلیج***ی" و "کدامین خلیج"، و دشمن ورزی با ایران و ایرانیان و به رأی گذاشتن نام تاریخی و رسمی "خلیج‌فارس" است.

http://www.persianorarabiangulf dot com/ - و - http://whichgulf dot com/

در ماه مه ۲۰۱۰ یک تارنمای ضد ایرانی بنام "خلیج‌فارس یا خلیج***ی" راه‌اندازی شد که نام خلیج‌فارس را زیر پرسش برده و آن را به رأی‌گیری گذاشت که ما به همه هشدار دادیم که از آن دوری جویند؛ ولی متأسفانه هشدارهای ما بی‌اثر بوده و بسیاری از هم میهنان فریب آنان را خورده و در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند!


از آن زمان تاکنون این تارنما ادعا می‌کند که بالای ۲.۴ میلیون نفر در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند.

 اکنون پرسش‌های که بایستی از خودمان پیش از شرکت در این رأی‌گیری بپرسیم:‌

۱. چه کسانی پشت پرده این تارنمای رأی‌گیری هستند و اعتبارشان چیست؟

۲. برای چه منظور و هدفی این تارنما را راه‌اندازی کرده‌اند؟

۳. این تارنما نهایتاً چه چیزی را می‌خواهد ثابت کند؟‌

۴. آیا این نام‌گذاری در سازمان ملل مطرح‌شده یا زیر سؤال رفته است که اکنون برای حل این سردرگمی با رأی‌گیری جامعه جهانی نیاز دارند؟

۵. آیا ما ایرانیان آن اندازه بی‌فکر و ناچیز شده‌ایم که به جای تثبیت شواهد و مدارک به تارنمایی برای رأی‌گیری بسنده کنیم که هر که بیشتر نظر داد، خلیج‌فارس از آن او می‌شود؟

شوربختانه بسیاری از هم میهنان از روی احساسات و عجولانه، بدون اینکه هیچ بررسی یا کندو کاوی پیش از شرکت در رأی‌گیری بکنند و دریابند که چه کسانی پشت پرده این سایت می‌باشند، نخست چشم‌بسته رأی داده و سپس دوستان خود را نیز دعوت به شرکت می‌کنند؛ که دوستانشان نیز به نوبه خود و به همان روش چشم و گوش بسته دنباله روی کرده و بدون هیچ آگاهی در رأی‌گیری شرکت میجویند.

ناگفته نماند که دشمنانی در لباس دوست که در فیس‌بوک برای خود نام ایرانی برگزیده‌اند و ادعای ایرانی بودن دارند، ما را دعوت به شرکت در رأی‌گیری می‌کنند و برای برانگیختن احساسات ملی ما به دروغ اعلام می‌کنند "رأی‌گیری از سوی گوگل است" و یا "نام خلیج‌فارس در خطر است اگر شرکت نکنید" و امثال آن، که ما بایستی هشیار بوده و بیاد داشته باشیم، که اگر "سگی در اسطبل زاده شود، دلیل بر آن نیست که یک اسب نجیب باشد" ، و اگر کسی نام ایرانی بر خود می‌نهند و ادعای ایرانی بودن کند، دلیل بر ایرانی بودنش نیست.

و اما حقایق در مورد این سایت!‌ این سایت در کنار وب‌گاه‌های دیگری همچون:


www.abumusa.net
www.Forum.islameiat.com
www.alresalahtrading.com
www.3ppipe.com
www.3pcap.com
www.HARVEYJEKYLL.com
www.3P-GULF.com
www.remaxarabia.com
www.moderntanning.com
www.mail.shaqaiq.com
www.endocrine.org.sa
www.wadaqaviation.com
www.samarasecurity.com
www.medadcenter.com
www.okazaward.com
www.fameadv.com
www.3pcup.com
www.naqaba.Com.SA

از سوی اعراب خلیج‌فارس (به احتمال زیاد امارات و قطر) راه‌اندازی شده است، که این پرسش پدید می‌آید که انگیزه راه‌اندازی چنین سایت هایی برای آنان چه سودی با خود به ارمغان خواهد آورد؟

پیش از هر چیزی مسئله‌ای که همگان بایستی بر آن آگاه شوند، که بالا بردن و پایین بردن آمار رأی‌ها دست خود سازندگان سایت است و رأی شما هیچ اثری در آمار ندارد و کاملاً دروغ می‌باشد.

باری، یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌های ساخت این صفحه‌ی به اصطلاح رأی‌گیری و نیز دیگر صفحات جعلی برای خلیج‌فارس از سوی اعراب بجز "جنگ روانی علیه ما ایرانیان" و درآمد از راه تبلیغات در صفحات مذکور، همچنین و مهم‌تر از هر چیز دیگری برای بالا بردن آمار و میزان استفاده از نام جعلی خلیج "ع**ی" در موتورهای جستجوگر است. صاحب این سایت از طریق تبلیغات گوگلی میلیون میلیون پول در می‌آورد و ما دل خوشیم که داریم اسم خلیج‌فارس را تصویب می‌کنیم.

هر زمانی که ما کامنتی/نوشته‌ای/نقل‌قولی را در اینترنت بکار می‌بریم که در آن از واژه‌ی ساختگی برای خلیج‌فارس استفاده می‌شود (چه انگلیسی و چه فارسی)، یا از دوستان خود دعوت می‌کنیم که رأی‌گیری شرکت کنند، ما با این کار بهنام ساختگی و دروغین، بدون آگاهی اعتبار می‌بخشیم، زیرا که مرورگر موتورهای جستجو مانند شرکت گوگل، بر اساس الگوریتم=محاسبه عددی کار می‌کنند!‌ به عبارتی دیگر، موتورهای جستجو بر اساس تعداد دفعاتی که یک سایت یا سایت های مرتبط، از یک عبارت خاص و یا واژه به‌کاربرده شده را به عنوان نام متداول به جستجوگران و مشتریان خود ارائه می‌دهد. در واقع، این یک نوع سیستم بر اساس "رأی" است. 

برای مبارزه با این کار ما می‌بایستی:

یک: از رأی دادن و شرکت جُستن در این بازی مضحک ولی خطرناک خودداری کرده و به دوستان خود هشدار داده و آنان را آگاه سازید که شرکت در این رأی‌گیری آب در آسیاب دشمن ریختن است

دو: برای بالا بردن آمار نام خلیج‌فارس، در هر کامنتی که در فیس بوک می‌نویسید، واژه "خلیج‌فارس" یا "پرشین گالف" (به انگلیسی) را به پایان آن اضافه کنید: 

سه: از بکار بردن نام ساختگی به طور کلی و شدیداً خودداری کنید

چهار: هر زمانی که مطلبی/کامنتی را می‌نویسید که ناچارید نام ساختگی بکار ببرید، محتاط بوده و پس از واژه خلیج بجای عربی "ع**ی" و بجای 
Arabian = A***n Gulf
استفاده کنید 

---------
از زمانی که صاحبان سایت ضد ایرانی "خلیج‌فارس یا خلیج ع***ی" دستشان رو شده است، آنان سایت دیگری بنام "کدامین خلیج" را راه‌اندازی کرده‌اند که به همان شیوه نام خلیج‌فارس را زیر پرسش می‌برد، با این تفاوت که نام خلیج‌فارس را در زبان فارسی زیر پرسش می‌برد، که آیا "خلیج‌فارس" بایستی باشد یا "شاخاب پارس"!‌ این تنها برای ایجاد شکاف بین ایرانیان در مورد نام و نیز کم کردن به کاربری نام خلیج‌فارس در اینترنت است!‌ 
http://whichgulf.com/
---------

به دوستان خود هشدار دهید که بسیاری از هم میهنانمان در این مورد نآگاهند

----------
خلیج‌فارس و مقدمه‌ای بر SEO 
توضیحاتی که در ادامه ذکر می‌گردد خلاصه‌ای از مذاکرات صورت گرفته با بنیان‌گذار سایت www.PersiansAreNotArabs.com است.
در این گزارش خلاصه‌ای از نحوه رتبه‌بندی پایگاه‌ها در اینترنت و در انتها جایگزینی وب سایت www.PersiansAreNotArabs.com به جایPersianOrArabianGulf dot com ارائه می‌گردد.

SEO چیست؟
SEO مخفف عبارت بهینه‌سازی موتور جستجوگر ((S)earch (E)ngine (O)ptimization) بوده و به فرآیند یا فن‌هایی اطلاق می‌گردد که موجب بهبود رتبه‌بندی یک وب سایت به هنگام جستجوی آن از طریق موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، یاهو، بینگ و ... می‌گردد.
مثالی از عملکرد SEO : 
برای مثال اگر عبارات "فرهنگ ایرانی" و "تاریخ ایرانی" و حتی لغت "ایرانی" را به زبان انگلیسی در گوگل جستجو کنید، سایتی با نام "ایرانیان عرب نیستند" (PersiansAreNotArabs ) در صفحه اول گوگل مشاهده خواهید نمود.
در واقع استفاده از تکینیک SEO به شما کمک می‌کند تا به هنگام جستجوی عبارات مورد نظر در موتورهای جستجوگر، وب سایت شما نسبت به سایر وب پایگاه‌ها جایگاه بالاتری داشته باشد. به عبارت دیگر این امر موجب وجود بازدیدکننده بیشتر و در نتیجه ترافیک بیشتر سایت می‌گردد.

نحوه عملکرد SEO:
در مورد هر موضوع مشخص، هر سایت پیوندهای متعددی از وب بلاگ ها و سایت های دیگر دریافت نموده که این یکی از عامل‌های رتبه‌بندی و اولویت‌بندی صفحات وب سایت ها در موتورهای جستجوگر است.
دلیل عدم وجود سایت www.PersiansAreNotArabs.com در صفحه اول گوگل به هنگام جستجوی عبارت "خلیج‌فارس" چیست؟
به این دلیل که این صفحه تنها چند ماه است به لیست سایت ها اضافه گشته و در نتیجه هنوز پیوندهای مرتبط را به میزان کافی دریافت نکرده است.
اگر می‌خواهید به افزایش رتبه این صفحه کمک کنید، لطفاً عبارات "خلیج‌فارس" و "خلیج عرب" را به نشانی زیر پیوند کنید:
http://www.PersiansAreNotArabs.com/persian-gulf
چگونه SEO"" میتواند به "خلیج‌فارس" کمک کند؟
بسیاری از ایرانیان در مورد چگونگی برخورد گوگل با عبارت "خلیج‌فارس" نگران بوده و اعتراضات خود را در قالب صفحاتی علیه واژه "خلیج عرب" در وب سایت های مختلف منتشر کرده‌اند.
آن‌ها از طریق تماس با یکدیگر، وب‌نوشت نویسی، ارسال ایمیل، tweeting، فیس بوک و ... سعی در افزایش رتبه عبارت "خلیج‌فارس" در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل دارند.
 

مشکل کجاست؟ 
مشکل اینجاست که بسیاری از ایرانیان نگران، دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های نادرستی را انتقال داده‌اند که منجر به نتایج اشتباه و بعضاً برعکس گشته است.
به عنوان نمونه در وب‌نوشت‌های مختلف، ایرانیان به رأی دادن به عبارت "خلیج‌فارس" در سایت PersianOrArabianGulf dot com تشویق شده‌اند، زیرا این گمان اشتباه وجود دارد که الگوریتم رتبه‌بندی گوگل بر اساس نظرسنجی‌های این سایت بنا شده است.

دلیل بروز این نتایج اشتباه چیست؟
زیرا بسیاری از ایرانیان به این سایت که در واقع یک سایت هرزنامه است پیوند داده‌اند.
از آنجایی که ارائه پیوند به یک سایت موجب افزایش رتبه آن سایت در موتورهای جستجوگر می‌شود، افزایش تعداد پیوند ها به این سایت، موجب گردیده است که در هنگام جستجو سایتPersianOrArabianGulf dot com در رتبه بالایی قرار گیرد. این در حالی است که سایت مذکور فاقد هر گونه اطلاعات مفید بوده و در حال حاضر تحت کنترل فردی غیر ایرانی است که هدف آن کسب درآمد بیشتر است.

با توجه به این توضیحات، اقدام صحیح چیست؟
1. سایت PersianOrArabianGulf با سرپرستی فردی غیر ایرانی سایت های مختلف بحث‌برانگیزی را باهدف کسب درآمد ایجاد نموده است. سایت های بحث‌انگیز معمولاً بیننده بیشتری داشته و ترافیک بیشتری را به همراه خواهد داشت و در نتیجه می‌توان به راحتی از طریق فروش آگهی‌ها و تبلیغات درآمد خوبی کسب نمود. اگر به مطالب این سایت توجه کنید، در می‌یابید که این سایت مملو از آگهی و تبلیغات (پیوندهای آبی) بوده و فاقد هر گونه اطلاعات مفید است. پیوندهای آبی تبلیغات سایت های دیگر بوده که هر بار کلیک بر روی آن، منجر به کسب درآمد برای صاحب سایت می‌گردد. در نتیجه این سایت تنها یک سایت شخصی بوده و ارزش دیگری ندارد.
2. در ضمن، این سایت متعلق به گوگل نیست! (اخیراً، ادعای کذبی در خصوص تعلق این سایت به گوگل باهدف تعیین رتبه‌بندی صحیح سایت ها با دریافت نظرسنجی از مردم مطرح گشته است)
لازم به ذکر است که رتبه‌بندی گوگل نه بر اساس رأی‌های مردم بلکه مبتنی بر عوامل SEO که در ذیل آمده، هست:
· واژگان کلیدی مندرج در عنوان یک صفحه
متا تگ ها
تعداد دفعات تکرار واژگان کلیدی در صفحه
تعداد پیوندهای صفحه
و ...
2. هیچ سایتی (شامل سایت اسپمی نظیر PersianOrArabianGulf) نمی‌تواند نحوه عملکرد موتورهای جستجوگر نظیر گوگل را تعیین کند.
3. نظرسنجی مجموعه‌ای از کدهایی است که طراح سایت جهت رأی‌گیری و دریافت آمار تعیین می‌کند. هر چند نمایش آرا معمولاً به درستی صورت می‌پذیرد، اما طراح سایت می‌تواند این نتایج را بنا به تمایل خود به راحتی تغییر داده و اصلاح نماید. نتیجه اینکه این اعداد تاثیری بر روی چگونگی کارکرد موتورهای جستجوگر و نحوه رتبه‌بندی سایت ها ندارد.

نتیجه‌گیری:
در این گزارش بنیان‌گذار PersiansAreNotArabs.com به عنوان یک مهندس با بیش از 6 سال تجربه در امور وب سایت و SEO، به منظور جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست و باهدف راهنمایی کاربران اینترنت، توضیحاتی در خصوص اصول اولیه و چگونگی رتبه‌بندی وب سایت ها به خصوص در مورد عبارت "خلیج‌فارس" ارائه نموده است.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۲ ب.ظ
  • محمدحسین خانی

برای این مطلب نظر یا یادداشتی بگذارید  (۳)

  • آرین ابراهیم پور
  • آفرین. فقط تو قسمت سئو چیست "لقت" رو به لغت تغییر بده
    پاسخ:
    سلام
    آفرین به نویسندش 
    اشتباه املایی را هم تصحیح کردم!
    به جمع بیانی ها خوش آمدید.
    سلام از نام وبلاگ معلومه خیلی عالی میشه مرسی عزیز دل
    از راه اندازی این وبگاه
    به وب بنده هم سر بزنید اگه لایق دیدید.
    عیدتون مبارک و شهادت حضرت فاطمه (س)دخت نبی بر شما و تمام شیعیان تسلیت باد.
    تبادل لینک هم مایل باشید در خدمتم

    ------------------------------------------------
    آچار فرانسه بلاگ .آی آر آری آموزش کاملا تصویری تگ های بلاگ . آی آر
    به صورت کاملا عملی و تست شده

    منتظر شما هستیم بخش 1 با آدرس

    http://unit-sardroud.blog.ir/post/322

    آماده و تکمیل شده است.

    موضوع آچارفرانسه صفحه بندی مطالب وبلاگ های بلاگ.آی آر

    کاری از گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

  • علیرضا مهدویان
  • سلام
    از متنی که نوشتی استفاده کردم امّا با این دولتی که من می بینم اگه کشورهای حاشیه خلیج فارس چنین ادّعایی کنن، سعی می کنه با مذاکره کارو جلو ببره. من که اصلا دوست ندارم دوران قاجار تکرار بشه و با امتیاز دادن خودمونو نگه داریم.
    پاسخ:
    سلام
    نگران نباشید
    همه چیز دولت نیست
    همه چیز مذاکره نیست
    راحت بخوابید!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">